torsdag 5 februari 2009

En halv student

Ska man vara noga är jag bara halvtidsstudent. Jag läser lite strökurser på halvtid. Vilket i och för sig bara ger min ännu mer tid att vara student. Det är bra. Väldigt bra!
Jag har precis återupptäckt almanackan. Utan den skulle jag vara körd. Herrejävlar vad lite koll jag skulle ha. Ännu mindre än vanligt.
Ikväll är det pubrunda med nationen.
Javisstaja, nationen. Kanske ett okänt begrepp för vissa. Inte för andra. Men i korthet: här i uppsala finns det 13 nationer. Alla som studerar går med i en nation. Jag är med i Norrlands nation. Det är en förening med andra studenter, som anordnar, ja.. Studentarrangemang helt enkelt. Alltså sprit, fest och diverse udda aktiviteter för att tala klarspråk. Urkul!
Så nu är det dags för mitt livs andra pubrunda. Ett otal antal studenter ska försöka gå runt på alla 13 (!) nationer och ta en stor stark på varje.
Jag tror ingen blir förvånad om jag säger att det inte är många som orkar med det.

Nåväl, nu ska jag försöka ta mig iväg till Friskis&Svettis för att bränna lite kalorier. Öl är ju som bekant ingen smaldricka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar