fredag 6 februari 2009

Dagen efter

Just nu upplever jag ett av de där, inte så sällsynta, "not at my best-moment".
Fy. Fan.
Jag har så pass mycker livserfarenhet att jag börjar veta mina begränsningar. Tyvärr har jag ännu inte kommit så långt att jag har börjar agera efter det. Vad jag vet och vad jag gör är inte alltid samma sak.
Pubrundan igår var trevlig. Jättetrevlig! Lite för trevlig till och med.
Nej, alkohol var det faktiskt inte för mycket av. Det var ganska lagom med 4 (eller blev det 5...?) stora starka under en kväll.
Det som belv mitt fall var nyfikenheten. Om någon säger "gör inte så", då gör jag så. Bara för att se vad som händer.
Snusa alltså. Ingen bra idé. Även min storasyster har upptäck att det är ytterst obra att snusa om man hör till vår släkt. Det har hon berättat, detaljrikt. Så, när någon under påbrundan bjuder mig på en prilla, vad gör jag? "Jomen vafan, klart man ska pröva. Nån gång ska vara den första..."
Troligtvis blev det även den sista. För min syrra hade rätt. Ingen bra idé att snusa. No no!
Vaknade upp med huvudvärk modell bergsprängare, och spenderade förmiddagen i nära kontakt med toastolen.

Mental note to myself: Don't go there. Really, don't!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar