torsdag 19 februari 2009

Replay

Eftersom det är mycket mer behagligt att surfa runt på internernet än att ta itu med de saker man egentligen borge göra, så är det precis vad jag har haft för mig den senaste timmen. Tyvärr har jag insett att internet är grymt överskattat.
Visst visst, miljontals webbadresser, obegränsade möjligheter och sekundsnabb kommunikation. Gäsp. Boooring.
Bara för att det finns hur mycket som helst att hitta/läsa/göra på nätet, betyder det inte att jag lyckas använda möjligheterna. Så när aftonbladet.se och tjuvlyssnat.se var läst, när mailen var besvarad och när jag för sjuttioelfte gången tryckte på F5 utan att det hände något nytt på Facebook, så försökte jag vidga mina vyer. Det gick... sådär. Snällt sagt.
Till sist spanade jag in mig gamla blogg, som jag lade ner för över ett år sen (kanske snarare "glömde bort för över ett år sen"). Och faktum var att det var riktigt kul läsning.

Jag har aldrig ansett att jag är någon fantastisk bloggare. Jag är en ganska medelmåttig medelmåtta på det hela taget. Men. Min gamla blogg var inte på pjåkig. På den tiden verkade jag i alla fall vara bättre vän både med orden och tangenbordet, och lyckades knåpa ihop en handfull riktigt bra inlägg. Cred to me med andra ord.
Det andra som slog mig var att jag verkade ha pluggat fysik konstant under tiden då jag bloggade.
Fast det kanske berodde på att jag bloggade om att jag borde plugga fysik, iställe för att verkligen plugga fysik. Hade jag pluggat effektivt, hade jag kanske inte behövt sitta 27 timmar om dygnet framför ERGO Fysik-boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar