söndag 22 februari 2009

Ny(ttigt) liv

Efter ett otal antal "nu ska jag börja äta nyttigare", och ungefär sju gånger så många bullar, så ska jag faktiskt bli nyttigare.
Chockerande, men sant.

Gårdagens möte med ridskolan resulterade i att jag varvade mellan att snacka med resten av ledarna, och att trycka i mig chokladmuffins vid kakbordet. Jag vågar inte ens tänka på hur mycket jag åt. Urgott. Men mycket.
Mina tankar under kvällen gick från "mmm, gooott!" till "bara en till" vidare till "burp... jag ska aldrig mer äta så här mycket" och efter en stund till "jooomen, en till..." och sedan tillbaka till "aldrig mer".
Jag lär mig aldrig. Men gott var det!

Jag tränar redan rätt hyfsat, så nu är det kakorna som ska väck. Sedan är jag lika pigg och fräsch som en Ramlösa-reklam! Så efter dagens träning (60 minuter kondition på olika masikner i gymet) var jag duktig och köpte lite avocado. Har faktiskt varit sugen på det en längre tid. Sedan åt jag gravad lax med avocado och grönsaker. Nyttigt värre.
I och med min nyttighets-boom (som nu har hållit sig i hela 17 timmar) så har jag återupptäckt bloggen Fitness for Life av Maria Andersson. Hur bra som helst om man är intresserad av träning och kost. Kommer tyvärr aldrig få lika snygga ryggmuskler som hon har, men förhoppningsvis lika stor motivation!
Nåväl. Allt har sin tid. Även nya vanor. Ikväll blir det träning med orkestern, med den obligatoriska fikapausen. Jag är bakansvarig idag, och har svängt ihop moccarutor (med vissa missöden, men det är en helt annan historia). Så just ikväll kommer jag troligen komplettera mitt kaffe med fikabröd.
Men på måndag.
Då jävlar!


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar