onsdag 4 februari 2009

How to start a blog...

Okej. Det är ju ingen direkt hemlighet att alla har en blogg. Det har inte stört mig tidigare, men nu börjar det bli ett problem. Antalet bloggare är nämligen större än mitt ordförråd.
Det märkte jag när jag skulle börja blogga. Att komma igång var inte svårt. Motivation och kunskap fanns. Men inget bloggnamn.
Eller snarare, inget ledigt bloggnamn.
För att ha något att roa mig med så dokumenterade jag mina problem.

Det hela började med att jag tappade tålamodet när alla mina seriösa förslag visade sig vara upptagna:



Sen började jag se det roliga i det hela, och tog reda på vad folk faktiskt hade döpt sina bloggar till. Klart underhållande!


Men även jag har mina gränser. Efter 20 minuter av "Tyvärr, den här bloggadressen är inte ledig" så började jag lacka ur. Milt sagt...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar